RSS

PowerPoint לטוב ולרע: חלק 1 - חשיבה מוקדמת

סוף הסמסטר מתקרב ואני מניחה שחלק מכם מכינים מצגות כדי להציג עבודות בשיעורים שונים. לכן, הגיע הזמן להציג כמה טיפים הקשורים למצגות. ההערות כאן הן לשיקול דעתכם.  אין "טוב" או "רע" אבסולוטי. 


השאלות המעצבנות
לפני שנכנסים לתוך התוכנה, כדאי לחשוב על מה אתם רוצים לעשות ולמה. זאת אומרת, צריכים לגשת להכנת מצגת ב-PowerPoint כמו שניגשים להכנת שיעור. אם אתם יכולים לענות על אותם שאלות שעולות בזמן הכנת שיעור, כבר עשיתם חלק גדול מהעבודה. הנה כמה דוגמאות של שאלות שכדאי לשאול:

  • למה? מה המטרה של המצגת? למשל, האם זה ללמד משהו חדש, לעורר דיון או לסקרן, ליווי למשהו אחר (כמו מילים לשיר), להציג תמונות מהחופשה האחרונה ....?
  • למי? מי "הקהל"?
  • מה? מה הנושא המרכזי? מהן הנקודות המרכזיות? מה היתרון של מצגת על פני שיטה אחרת?
  • איך? מה הדרך הכי טובה שבה אני תוכל להשיג את המטרה? באיזה אמצעים כדאי להשתמש - מילים, תמונות, אנימציה, קול ....?
  • מתי? איפה? האם חשוב שתוכל לשלוט על הקצב של המצגת או לא? האם המצגת מוקרן על ידי המחבר (עם אפשרות של הסברים) או האם מתוכנן שכל אחד יראה אותו "בזמנו הפנוי"?
לפי סקרים שנערך במשך מספר שנים ע"י מחבר ספר על PowerPoint, הדברים הכי מעצבנים הם:
  • מציג המקריא את השקפים
  • טקסט קטן מדי
  • משפטים מלאים במקום "נקודות"
  • בחירת צבעים שמקשה על ראיית השקף
  • טקסט וגרפיקה "זז" או "עף"
  • צלילים "מעצבנים"
  • דיאגרמות וגרפים מורכבים מדי
פחות זה יותר
באופן כללי, לא כדאי להגזים - לא בצבעים, מילים, גופנים, אפקטים, קולות.....  אל תתנו למסר ללכת לאיבוד בתוך ים של דברים לא רלוונטיים.

ההמשך בשבוע הבא....


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה